Törs man lägga sig? Kommer jag att kunna sova?

Ungefär 18.15 ropar Käre maken på  mig. Han visar att det är en stor bubbla i färgen på imluckan och så ser vi hur det börjar ryka där. Soteld!!!!! Käre maken ringer brandkåren samtidigt som han stoppar hjärtat i hennes bur, säger åt mig att klä på mig, stoppar på mig mina inhaleringsmediciner, skickar ut mig i ladugården, plockar fram strålkastare och ställer upp brandstegen. Så kommer då brandkåren och släcker elden innan något annat hann ta eld. Men jag skakar fortfarande och är jättetrött. Hoppas, hoppas att inget mer händer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otäckt att vi hade pratat om villabränder och orsakerna till det bara några timmar innan 😞. Men så skönt att det inte spred sig! Älskar er! Puss

2012-12-04 @ 00:08:01
Postat av: syster

Vilken fruktanasvärd upplevelse!! tur att det slutade väl. Hoppas att natten trots allt varit ok.
Ringer sen.
Kram

2012-12-04 @ 07:11:22
Postat av: Robin

Men fy!! ni får soteld i skorstenen å min bil brinner upp. tur att båda bränderna släcktes relativt lätt iaf:) elda försiktigt kära ni! åussokram

2012-12-04 @ 17:56:11
Postat av: LILIAN


tack gode käre gud att ni klarade er med blotta förskräckelsen och skitiga fotspår efter brandkåren
skicka städräkning till dem





vännen lilian och maken

2012-12-04 @ 18:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0