Torsdag.

Den 20 december 2012. Jag minns den 20 december 1983, då firade vi vår pojke Harald, 10 år. Jag minns det så himla väl, jag minns hur jag bakade hjärtetårta x 2 till honom, det snörper i hjärtat när minnena kommer.
Men ikväll har det varit mysigt. Roger och Rasmus har varit här och ätit middag, vi har pratat, jäst och njutit :) Sen kom vännerna Larsgöran och Majlis-det blev prat och skratt och inom mig lite gråt. Därför att jag minns den här kvällen så väl för 48 år sedan! Återkommer om det i morgon :)
 
 
Min lilla älskade tvåa; så söt och så fin! Hon föddes kl 18:o4 den 21 december år 1964. Beräknad förlossning var den 14 januari år 1965. Men allt gick bra, jag var så himla förkyld så att på den tiden fick man inte ens SE sitt barn om man var förkyld. Första gången jag fick träffa henne var julafton, kl cirka 8;00 då personalen gick någon form av lucia för patienterna. Jag låg i rummet närmast förlossningen och precis när luciatåget gick på mitt rum och de sjöng "ett barn är fött på denna dag" så föddes en liten flicka och skrek! Det kändes verkligen som ett tecken och samma dag så fick jag en rumskompis som hette Eva. Och det var hon som fött sin dotter som alla vi andra hörde. Själv fick jag inte träffa min lilla förrän julaftons eftermiddag. På den tiden fick man bara in sitt barn för amning en "sekund", därefter fick man vara utan:( Jag som inte riktigt kunde amma fick vara utan. 
Idag känner jag faktiskt sorg och ledsnad: hur mycket tog inte NI som VISSTE bäst  från oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0