en grå och blöt februarilördag

men igår sken solen och talgoxen sjöng sitt vackra vårläte som är det finaste jag vet!
Vi har ju haft några riktiga slappardagar, käre maken och jag. Detta p g a att han har problem med ena ögat och är rädd för att det ska vara näthinneavlossning igen. Åka till sjukhuset kan det ju inte vara tal om, han är väl karl för sin hatt?
Hur som så ville han hellre åka till Skövde och köpa sig en ny laptop, (den gamla blev ju snabbt alkoliserad) och i förbifarten en ny mobil eftersom den gamla är helt slut. Jag ville ju gärna gå en sväng på erikshjälpen (totalknäppt med tanke på hur mycket prylar vi redan har) och strålande lycklig blev jag över de nya fynd jag gjorde :)
En sådan här har jag letat efter i många år, men endera har det fattats flaskor eller har det varit för högt pris. Men den här är jättefin och var dessutom ganska billig. Att fotot är suddigt beror på fotografen :)
Jag gillar verkligen krukor och urnor och den här är i mässing, till det facila priset av två 20:or.
Rostfria degbunkar är ett måste om man ska sätta surdeg. De här var i ett mycket bra skick och därtill lågt pris. Bakom bunkarna ser ni nya Lantliv som kom i förrgår som en en räddande ängel. Vi ska nu nämligen ha gourmetklubbsträff här hemma nästa lördag och det är sedan förra gången bestämt att vi ska ha fisk. Men det måste vara ett nytt recept och det måste finnas arbetsuppgifter till fyra personer. Dessutom måste det bli fantastiskt gott annars blir vi lätt lite deppade :) Och gissa vad Lantliv hade för specialitet den här månaden? Ja, just det. Fisk. Flera mycket spännande recept och vi ska bara välja nu. (måste ju också fråga syster yster om de äter musslor)
Här är käre makens nya mobil, en blandning av gammal hederlig teknik och ny smartphone. Han har väl inte lärt sig den än, men den tar väldigt bra bilder i alla fall :)
Sist men störst: grattiskramar till Jenny, Claes och Julia som ska få en ny liten familjemedlem i sommar!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Vilka fina fynd ni gjorde :-). När vi kommer hem nästa gång kan vi väl köra en utflykt till Skövde? Jag vill också gå i affärer & shoppa :-D. Och sen gärna en utflykt till kinnekulle i vår :-)



Puss

2012-02-18 @ 16:26:26
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0