Jag måste be er läsa detta!

Superviktigt att prata om. Dessutom tror jag att det gäller även pojkar fast på ett annat sätt. De går ut och gör någon annan illa istället!
Jag är ju helt övertygad om att det är märkes- och utseendeshysterin som framkallar både detta och även ät-störningar i tidiga år. Igår såg jag modellbilder på en liten flicka, 9 år , tagna i en modellstudio och med samma upplägg som om det vore en vuxen kvinna. Dessutom utlagt på FB utan någon tanke alls på konsekvenserna både för den lilla 9-åringen och för alla andra småflickor som då upplever sig själva som fula, tjocka eller dumma. Så skall vi ju inte ens nämna andra monster som ligger ute på nätet och raggar på barn. Någon gång måste det ju bli ett stopp för detta vansinne. Kvällstidningarna och andra skvallerblaskor mm borde få ta ett rättsligt ansvar för sina hemska rubriker och skriverier!
http://bloggar.aftonbladet.se/sjuktjobbigt/2012/02/15/det-ar-ett-stort-misslyckande-for-samhallet/

Kommentarer
Postat av: Joysan

Håller helt med dig!

2012-02-15 @ 18:26:08
URL: http://Lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0