Blåsningen!

Hette en film jag såg för många år sedan, kan undra varför jag kommer att tänka på den idag ?:))) Men det är ju inte helt negativt med blåst, tvätten torkar t o m på vintern och luktar dessutom supergott! Bästa sköljmedlet i världen.
Det har varit städa huset som gällt idag. Vi har ju dels varit borta över jul, dels varit lite krassliga efter jul. Men det är skönt nu att orka igen. Tyvärr städade jag inte undan julen (vilket jag helst skulle vilja) det får bli efter helgens finaste besök! Och om bara några veckor kommer fler finaste besök så det gäller att hålla huset i trim, vilket är väldigt roligt när man är förväntansfull och glad :)
Kära vännerna får hem sin nya bil i morgon, det ska bli kul att se en bilvinst i verkligheten! Nu är det snart dags för Kronjuvelerna, avsnitt 3 av 3, tycker den är jättebra även om det är (tycker jag) lite missar i tidsbeskrivningen. Så vitt jag vet så fanns inte internet i Sverige på 1960-talet? Men den är kul ändå.
Så var det då slut på Kronjuvelerna och det gör inget att det var några tidsmässiga missar för den var otroligt bra! Och välspelad! Och den hade en tanke, fler tankar, djupa tankar och lätta, mänsklighet blandat med sanna sagor, förhoppning, järnvilja, tro och djup, äkta kärlek. Ett slut som var så gott att bara tanken var god!
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0