Söndag kväll, uppspelt

och glad efter en härlig vårdag som jag tillbringat både i goda vänners lag och faktiskt orkat både städa och baka hemma! Så härligt!
Men det är ju uppenbart inte bara vi som njutit av vårsolens glans-----
Här roar man sig kungligt i solskenet <3 Pusselsamma kallar Rasmus det för!!! Mys säger vi och hoppas innerligen att ni fortsätter ha det så här bra fram till att ni får det ännu bättre :)
Här i huset har rivstarten inför alla operationer börjat (och lite annat också) Alltså städar jag, bakar, tvättar, manglar, skurar, klipper ned alla pelagonier, plantera mängder med pelargoner, Jenna och Dinge ska få till sin altan och så ger jag bort en och annan fining. Vävstolen borde också gå varm, symaskine borde glöda, det är så otroligt mycket jag vill blir färdig med. Vårså, vårrensa, kratta, gräva, klyva ved, så , så, så , vattna , rensa spraya för löss och sjukdomar, jag vill träna, gå långa promenader , dansa , köra iväg med husvagnen och hälsa på att nära och kära!!!!! Så länge jag bara kan andas så skall jag hålla igång. Det värsta som finns är att vänta, alltså ser man till att ha fullt upp under väntetiden :)
Nu blir det före- och mellan- och efterbilder,
Så här ser nu det Efter + den nya fina flaskstället på bordet!!!Slut på flaskringar på bordet, är fult!!!!!
Kvällens så ska det låta; Perfekt!
Och " Jag reser mig igen , klart jag reser mig igen!" Heja Thorsten, du är nog efter alla svåra år-värd detta. Tyvärr kommer du inte klara de otroliga tjejerna du har som konkurrenter; Molly, Looreen, Lisa m fl  bl a. Men stort lycka till alla ni riktigt duktiga!!!!
Jag glömde suren jag visade i går! Idag ser han ut så här: Fyra små goda knubbisar!
Glömde efter bilden av suren, fyra knubbisar blev det!
Och så har jag ännu en före-bild:
Dessa två lammlår har jag lagt i saltlag där de ska få stanna ca 3 dygn, under vändanden. Därefter blir det sakta grillande.
God natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0