En jätteskön dag i mitt nya liv :)

Jag far fram som en raket mellan dammsugare, tvättmaskin och annat. Gjorde en supergod potatisgratäng med fänkål idag, "stolt" och så matsedel och storhandel. Som en ekorre är man verkligen; så kul att ha parmesan m m i kylen-det triggar den helt nyvunna bak-mat-göra-sidan hos mig. Förut har jag ju bara orkat det absolut mest nödvändiga, nu är ju hela livet som en dans. På tal om dans: jag ska absolut börja dansa igen. Vi lyssnade på en cd idag; 1989. Producerad av Benny Andersson givetvis, tillsammans med Orsa spelmanslag, Kalle Moraeus, m fl samt också Tommy Körberg med Världsungdomskören. Helt otroligt bra! Precis som allt Benny gör och har gjort. Han är verkligen musik hela han :) Hursom så bestämde jag mig att börja dansa igen. Nu när jag inte behöver flåsa efter första steget och orkar med mer än tre!
Om jag är manisk så är banne mig vädret än värre. Idag gick åskan i Skövde-samtidigt med att vi åkte hem i solsken, hagel och snöglopp! Förklara det den som kan. Lilian! Jag undrar om du ska få rätt när du oroar dig den 21 december?
Dramatisk himmel och än mer dramatisk nederbörd!
 
Material har dock inte blivit något inplockat idag, tyvärr! Jag får sätta fart på Rebecca när hon kommer i morgon :)
Idag har jag fått lite paket:
Underbar:
Så himla vackra och i supergott skick. Ni kanske undrar vad dom lutas mot, ja-det är Han och Hon.
Mina favoritdalahästar :)
Det här är en gammal flaska hårpomada från ca 1930-tal. Och det är min farbröder, Rune och Martin, som använde den som unga kvantingar. Jag minns tyvärr inte riktigt vad den hette men jag tror det var Keratin.
Jag har själv hittat den på farfar och farmors lilla skogs-soptipp i Brotorp, jag tror året var 1980,  (när jag hittade den) alltså.
 
 
Brotorp! Farfars egna hembyggda gård :)
Så till sist idag;
dagens middag.
tillsammans med min goda fänkålsgratäng!
                                            
 
 

Kommentarer
Postat av: syster

Va´härligt att du mår så bra, man känner riktigt din energi genom datorn :-) Kan du inte sälja lite tii de som inte har så mycket ?
Kram från Ewa

2012-10-26 @ 13:51:23
Postat av: LILIAN


vad gott det såg ut ,härliga pigga siv det är så roligt när du grejar så mycket vilka fina dukar och fina hästar kom dom bara så där i paket häftigt!
vi ses i morgon vi har ialla fall nåra veckor kvar till jordens undergång din vän

2012-10-27 @ 10:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0