Har levt i symbios med vädret några dagar :)

Alltså med regnet. I går kom solen och då levde man ju upp lite. Konstigt nog så kom solen i går för 24 år sedan också, även för 34 år sedan. 
För 34 år sedan fick jag mitt första syskonbarn: en jättegosig liten tjej som vi alla kallade Lina och som nu växt upp till en vacker ung dam med make och en dotter som är en kopia av sin mamma. Stort grattis till dig Carolina och hoppas att du fick en bra födelsedag.
För 24 år sedan fick jag mitt fjärde barnbarn. Och det var minsann inget barn vem som helst, det var ju Mimmi! Och hon kom med fötterna först givetvis, lever så än idag :) Finns ingen i stora familjen som kan styra Mimmi, det gör hon så jättebra själv och i förbifarten styr hon sin omgivning med, med öm men stark hand.
Några bilder har jag inte tid med att plocka fram, jag måste ut i skogen och plocka material :))))
 
Några timmar senare, lite tröttare, inget material hemtaget blä:(
I lördags var vi mer eller mindre tvungna att åka till Skara. Pumpen i grundvattenbrunnen hade tagit slut efter många års slit och nu var grundvattnet jättehögt här. Så det blev en repa till Skara, först till loppisen så klart, därefter Julahuset. När vi uträttat vad vi skulle på Julahuset så gick vi en repa inne på CityGross. Jag var nyfiken på deras reklam om att dom alltid säljer bara svenskt kött. Och det kan jag säga: Vi blev imponerade! Stor, ren och fin affär med otroligt mycket fint kött. Två kyldiskar fulla med lammkött! Bara det! Att det också fanns framdelskött, oxsvans i bitar ska vi ju bara inte tala om. Det är sådant vi fått beställa i många år. 
Att det sedan regnade så vi höll på drunkna rår ju ingen för.
 
 
Här är min kära systerdotter när hon dansar brudvals med maken Andreas.
 
 
Och här är våran Mimmi med sin högt älskade lillebrorsa. Men den här bilden är inte ny så här är inte Mimmi mer än kanske 18 år. Nu är hon ju urgammal, nästa år passerar hon verkligen strecket över till absolut vuxen, inga rabatter ingenting längre. :)
I går sken ju solen, det har jag ju berättat. Det är nästan lite overkligt, alla färger blir så otroligt starka och allt nästan lyser.
 
Träd utan sol.
 
 
samma träd i sol.
 
 
Grannens vackra björk.
 
 
Och våran vackra katt!
 

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Du är underbar kära mormor hoppas du vet det.

2012-10-24 @ 12:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0