Mörk och regnig söndag

men! Det har varit så mycket ljusglimtar att jag tycker det varit en strålande härlig dag. Eftersom käre maken inte är kurant så har jag fått vara lite stand in på vedbacken, vilket jag definitivt gillar - men inte orkat på flera år. Men nu! Jag blev inte ens trött :) Så har jag målat lite, en tallrikshylla är färdig, två är p g. Gjorde ljusstakar till min speciella tjej, vattnade alla mina underbara växter, tvättade lite, lagade lite mer mat, frös in lite till, bla bla bla. :)))
Och så kom Yvonne!
Jättekul! Hon ska vara här hela veckan och vi har tagit veckans första fika!
Ikväll blev det höjdpunkten: Moraeus med flera!!!! Ett så otroligt bra musikprogram så man vågar knappt tro att det är sant. Och alltid kanonbra artister och helt otänkbara kombinationer! Hurra vad Kalle är bra!
Att Loa Falkman är helt outstanding, det vet vi ju och fick bekräftelse på. Att Loreen är världsbäst visste vi ju också men inte att hon så himla bra vad hon än sjunger! Att det fanns ett gäng i Borlänge som kallar sig Mando Diao och hör o häpna: tonsätter Fröding på ett helt otroligt sätt. Får hans enorma texter att glöda på ett helt nytt sätt och var väldigt trevliga att få lära känna till. Så var det rappare, Fabriken, varken bättre eller sämre än andra rappare i allmänhet och inte alls samma division som Timbaktu i synnerhet.
Tack tv för ett synnerligen bra program och i morgon kommer andra avsnittet av Torka aldrig tårar utan handskar och dessutom kommer Cockies an´d beans till Kalle på söndag! Det är mycket länge sedan som jag njöt så mycket av bra tv-program.
Icke att förglömma: har pratat med min Josse och med min Joy. Ha fått krama Jenny och skicka med henne lite lokala tidningar till glädje för de som utvandrat :)
 
Nu ska jag göra som Douglas, fast jag tänker nog tvätta mig först :))
 

Kommentarer
Postat av: Joysan

Åh så härligt med vedbacken och att du är pigg och glad :D. Synd bara att pappa inte är kry :(. Ska hålla en tumme för att ni vaknar friska som nötkärnor båda två i morgon :). Nästa gång vi kommer hem så kan vi kanske ta en tur till butik Östergren? De borde ju ha fått in sina julgrejer nu och jag vill samla inspiration till huset :). Hörs imorgon! Puss

2012-10-14 @ 23:43:29
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0