Sjukvårdsrådgivningen:

Käre maken har väldigt ont i magen, äter inte, dricker mycket vatten, springer väldigt mycket på toa, orkar inget, äter absolut inte godis, dricker inte läsk, öl eller alkohol. Tuggar inte ens tuggummi. Fick ett recept via sjukvårdsrådgivningen om vätskeersättning-så att tarmen får vila. 
Jag tycker så synd om honom, det här är så socialt handikappande och hör inte alls hemma i Reinfeldts Sverige. För där har man väl ingen avföring? Absolut inte lös? Och speciellt inte i socialt viktiga situationer så som exv jobb?
Men han har ju jobb? Och han försöker verkligen jobba! Jag känner mig så otroligt trött på alla människor som inte ens FATTAR att man kan bli sjuk! Att faktiskt kroppen kan säga ifrån. Käre maken han är Kommunalanställd med en lön, som kommunen borde verkligen skämmas för (efter 25 års troget arbete med många bra tankar, projekt och mycken mänsklighet). Men sådana tankar existerar väl inte ens längre?
Uch och fy och trött! Jag vet somliga äldre, som med en bra ekonomi och bra bostadsbestånd, skriver sig på olika platser i olika kommuner. Då kan det bli skattelättnader, bostadsbidrag m m. Har man dessutom sina pengar "under madrassen" så kan man blåsa staten på stora belopp och få gratis hjälp och ändå kunna klaga!!!
Vi är i alla fall tillsammans, vi stöder varandra, vi är lyckliga de stunder vi orkar! Och vi lurar vare sig staten eller någon annan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

önskar jag kunde vara hemma & kramas!

2012-10-09 @ 23:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0