Hej igen alla goa och glada, och alla andra givetvis!

Fredagen har inneburit noggrann rengöring av kök och badrum. I köket har vi tvättar ur skåp och ändrat om lite bland innehållet. Det är så himla lätt att bli hemmablind: alltså att ha saker förvarade på fel sätt och som försvårar användandet. Lite sånt har vi fixat och så drömmer jag ju om mitt fina skafferi!
När jag står vid diskbänken så ser jag ut över altanen, rakt på det högt älskade vackra olivträdet som jag fick av min ännu högre älskade etta till mors dag i år. Och döm om min förvåning (vi har helt inglasad altan) så satt det det en liten liten vacker fågel på olivträdets stam! En liten talgoxe har förirrat sig in någon gång när vi haft öppet. Förra helgen var det katten Kjell, nu en fin liten fågel som vi döpte till Sven-Ove efter min brors fågelkompis :)
 
Här har ni Sven-Ove!
 
För övrigt har ju veckan varit lite flunsig, men det verkar ha gått över nu, glad är jag för det. 
Lite mitt-i-veckan mys med en amandapizza är ju inte fel :)
 
 
Douglas har ett mycket handgripligt sätt att tala om för mig att vattnet i kattskålen är slut !!!!!!!
 
Han har också ett enkelt sätt att alltid hamna i centrum, min favoritkatt! Alltså jag älskar alla tre lika mycket, men skrattar mest åt Douglas.
Ha nu en riktigt bra helg, Josse o Robert-kör försiktigt, Ewa och Kent-hjärtligt välkomna på lite 55-årsfirande :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Tack !
Vi kommer halv fem.

2012-09-22 @ 09:30:11
Postat av: LILIAN

härliga djurbilder du har fångat på bild !
här finns inte en endaste djur inte vad jag vet i alla fall
hoppas det blir en härlig kväll för er hat så bra önskar vännen lilian

2012-09-22 @ 14:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0