Men vad är väl en skördefest på Öland? Suck!

 Vi hade ju lite planer på Öland, men la ned det och ringde alltså inte Josse förrän ikväll. Var är du? sa jag. Jag är på skördefest på Öland, jättekul!!!!
Suck, suck, suck! Nu har hon lovat att larma oss till nästa år!
För övrigt, (alltså Ölandsbesvikelsen undantagen) så har dagen och veckan varit suveränt bra! Jag har verkligen kommit igång med konditionsträning och mår alldeles utmärkt bra!
Så har vi ätit stekt rödspätta med kokt potatis och spenatsås, jättegott. Så har nya Lantliv kommit idag-jag är lycklig!
Dessutom ligger jag i god form med växthuset, det är inte mycket växter kvar på altanen och allt är diskat och iordninggjort i växthuset-superhäftigt!
Alltså: nya bilder är som förgjort, det funkar inte ihop med stavar:( Men jag har ju mammas och pappas :)
Köket på Trädgårdsgatan, vi äter som bara den. Ryggen hit är jag, bredvid mig Ewa, mamma och Annelie i nu nämnd ordning.
Siw, Egon, mamma, Annelie, Ove och Roger på Gröna Skär.
 
En lycklig dotter, troligen födelsedag :) Samma dotter är just nu i Grekland-på ön SanTorini  med sina döttrar. Hur fort går inte livet egentligen?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vika härliga bilder! Jag vill se när vi kommer hem nästa gång :). Duktig är du med stavpromenaderna! Puss

2012-09-29 @ 01:29:33
Postat av: Anette& Dick

Hej!
Härligt med gamla kort och många minnen blir det.
Jag har en arbetskamrat som är i Kalmar i helgen som sa att de skulle åka över till Öland på skördefesten.
Kram Anette

Svar: Jo, men visst! Det är fint med gamla traditioner och gamla kort:)
Siw Gustavsson

2012-09-29 @ 12:07:35
Postat av: Robin

hur kul som helst att se morfar med hår! (eller iaf mer hår än nu hihi) krama han!!

Svar: Inte tänkte jag på att han hade mer hår:)))
Siw Gustavsson

2012-09-29 @ 16:21:27
Postat av: Josefine

om du bara visste hur roligt vi hade?! vi åkte/gick runt tills halv 1 på natten! Supermysigt! hela öland var öppet tills två tror jag :) och ni som trodde att det skulle vara stängt. Loppisarna ska jag nog inte nämna för dig för då kan du nog inte sova förän till nästa skördefest ;)

2012-09-30 @ 10:29:56
Postat av: Robin,lillebror och dotterson.

haha de kanske han inte har men det ser ut så på kortet:) eller så börjar jag få sämre syn hehe

2012-10-01 @ 09:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0