Robert Aschberg.

Har jag ju inte varit så förtjust i. Han blev intervjuad ikväll i "något" program-glömt vad det heter-och gjorde i mitt tycke en ganska bra intervju. Förutom att han talade om att han tillhört kfml-r, samt fler vänsterextrema organisationer i slutet på 60-början på -70, därefter röstat blankt flera år, därefter moderaterna. Det är väl okej, alla kan ju ändra sig och det väl ganska vanligt att man är lite extrem i början på sitt politiska tyckande. Men så berättade han att han i sin journalistkarriär bytt mellan i stort sett och i fel ordning mellan expressen, aftonbladet, gamla såningsmannen, lektyr m m. Och så klart reagerar jag. Hur kan man byta mellan kommunism, liberalism, aktiv kristendom, porrblaha m m? Hip som hap? Är alltså inte journalistyrket mer värt än att tyckandet förändras genom det jobb man får? 
Ok! 
Min tvåa länkade via fb en otrolig länk från riksdagens öppnande men jag är inte människa att klara en länkning till bloggen. Tyvärr- för jag hade verkligen velat få ut det på så många håll som helst. Och jag är imponerad av alla de som sliter med våra viktiga livsmedel utan att ens få täckning för sina kostnader. Och jag skäms att inte fler förstår, att inte fler tar i detta, att det inte blir en tsunami! Alltså en kunskapstsunami!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Fina mamma! Kopiera den här länken http://bondeliv.se/2012/09/riksdagens-oppnande/ och klistra in i ett inlägg så har du länken till inlägget på din blogg. Läste det och tycker det var ritkigt bra! puss

2012-09-18 @ 22:45:37
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0