Trött men lycklig!

Hälften av mina kära befinner sig på skördefest i Hajstorp, den andra halvan ligger och sover i den stora husvagnen tillsammans med little King och Polly. Själv är jag inne med Hjärtat, Daisy, Valborg och Douglas. Kjell har inte kommit än :( 
Jag kan inte låta bli att förundras: hur många fina ungar finns det egentligen i världen? Förmodligen miljarders, miljarder: men! min älskade tvåa har definitivt åstadkommit åtta av de allra finaste. Några har hon fött, några har hon fått-det är en gyllene regel i vår härliga stora familj-men underbara är de allihop! Nu tar jag ju inte på något sätt ifrån mig själv äran för jag har minsann några stycken härliga ungar med, inklusive tvåan. Och idag har en mängd av dem varit här hemma och gjort livet högljutt, livligt, kärnfullt, engagerat, debattlystet, kärleksfullt, kärleksfullt, kärleksfullt och oändligen rikt. 
Linda har dansat-och hon kan verkligen dansa-Mikaela visade upp att Enyo kastat en "stor sten" mitt mellan hennes ögon, Joel ville baka med mormor när "tjejerna lagt sig", Fredrik har lagt ut en ny film på fb, Nellie har ju varit så underbar som bara hon kan vara och Lotta likaså! Vilken familj! Vilken glädje! Vi har skålat för Frank, (det gör vi ju alltid bara för att vi tycker så mycket om honom) vi har skålat för Joy och Stefan och deras husköp, vi har längtat efter Suz och Kenneth (saknat och längtat) och givetvis också Linus, Josse, Robert, Jenny, Robin, Hanna, Veronika med sin familj och, och, och! Vi har pratat om gamla tider, barndomar och andra glädjeämnen. Harald och Astrid och hur känsloladdat det är! Roger har ju showat vilt som den genuina skådis han är, Rasmus har vi fått sakna-han är med sin mamma.  Men jag är så glad, så tacksam över att ännu få ha mina kära kvar! Det har varit mycket ont det senaste året-men! Förhoppningsvis kan vi kanske få ett år med mer glädje än oro.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som ni haft en underbar o trevlig helg.
Kram

2012-09-17 @ 08:45:03
URL: http://familjen5.se
Postat av: Anneli

har varit en fantastiskt bra men snabb helg som vanligt.

2012-09-17 @ 23:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0