Så var då den fina påsken 2013 över<3

 Och den avslutades med dunder och brak med påföljd att jag idag sitter som en blåslagen zombie och har uppenbara problem att gå och att röra mig. Bula i huvudet, svullen kind, vänster arm inkl armbåge blå och smärtar när jag rör den och så en stor svullen blodutgjutning under vänster hals. Båda knänen ömmar när jag går och höger revben ömmar rejält. Men jag har inga brott någonstans :) 
Man ska ju ha lite tur också när man snubblar över en brädhög och har två tunga murgrönor i händerna! Och nu är i alla fall samtliga murgrönor ute på altanen och väntar på sina svettiga kompisar, lagerträdet och olivträdet :)
Joy och Stefan krattade vid bassängen och käre maken tog undan den jul som varat in till påska: alltså julbocken med sin fina släde.
Vi har haft en underbar påsk. Långfredagen var det bara slapp, yatsy, prat, skratt och Let´s dance!!! En härlig dag. Påskmiddagen blev lasagne och päronmos som en ren och skär hyllning till favoriterna Stefan och Jocke <3
 Påskafton däremot blev mer avancerad matmässigt och det tog faktiskt hela dagen i anspråk. Men gott blev det och även om käre maken får ta på den stora äran av en utsökt god lammstek med ännu godare sås, jättegoda köttbullar och en härlig Jansson, så får Joy ta på sig äran av att ha stekt de goda köttbullarn och den goda prinskorven. Själv gjorde jag rödbetssallad med chevréost och rostade valnötter och pumpakärnor, guacamole, vitlökssill och lax med sallad till. Stefan var jätteduktig att duka och snitsa till lite fina servetter, så här har vi haft lagarbete. Så kom den större delen av familjen Limnell: Leffe, Eva, Emelie, Niklas med fru Stefanie och son Elwod, därefter kom hela familjen Tapper, Dinge, Jenna, Mikaela och Enyo. Och vi hade en jätterolig kväll som vanligt med det här gänget. Och hur många år vi haft den här påskaftonstraditionen är det ingen som minns. Men vi gissar på 23 år!
Påskdagen blev den traditionella Kinnekulleresan och besök på Falkängen utan kontanter. Det var sevärt och billigt.
På kvällen lite bingolotto och därefter lite prat, skratt och mat med Jenny och Jocke. Och så var vi framme vid annandagen som jag ju började att berätta om :(
Så går det när man är nykter och ordentlig :)
Kameran har varit bortglömd hela helgen men Joy skulle skicka lite kort så ni får se en och annan bild kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0