Bordsoreda!

Vi har mammas o pappas gamla slagbord står här på logen i väntan på att Josse o Robert ska få plats med det eftersom dom har fått det. Men nu i sommar har vi lånat in det och haft på altanen därför att vi varit så många till bordet så många gånger. Och trivdes så bra med slagbord så vi har sökt efter ett eget. Vi har hittat massor av fina slagbord också, men till vilka priser? I varje fall som helst så är inte snåla jag beredd att betala 5-6000 kr för ett gammalt slagbord :(
Så har käre maken börjat städa logen och loftet nu i veckan, det är ju snart dags för att ställa in husvagnen. Och där hittar han ett jättegulligt klaffbord som vi köpt på någon loppis någon gång för många år sedan och sedan inte haft plats med. Vårat hem har ju varit rullande i många år p g a att vi haft så många barn i olika åldrar, rum har bytt ägare gång på gång och alltid är det ju något som blir över. Hur som så har vi nu ett jättebra bord till soffan på altanen, det blev ännu bättre än med slagbordet :)
 
 
Dessutom hittade vi en härlig loppis i Hova igår och handlade som tokar. Det VAR verkligen en riktig LOPPIS med loppispriser. Mycket roligt hittade vi, en del saker kostade alltså 2 kr styck - vilket vi inte prutade på.
 
 
Här hittade jag nya gräddsnipor för 2 kr styck, glasfatet kostade 50. Hjärtana köpte jag inte där utan i en heminredningsbutik i Lyrestad och dom hade absolut inte loppispriser kan jag lova :(
 
 
Ett litet labb-glas till min söta samling, 2 kronor.
 
 
Världens sötaste lilla vinägerkanna, 5 kr.
 
 
Och en sådan här härligt rostig fotogenkanna - 15 kr! Kommer du ihåg Josse vad dom tog för sådana här på Öland i somras? Allt mellan 190 och 450 kr.
Dessutom ser jag att spisen har behöv av lite svärta, det är snart dags att börja elda igen :(
Glöm inte Ernst ikväll :))
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Ernst ska vi se också;)

2013-08-08 @ 19:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0