Nu är jag i alla fall igång :)

Spismålningen är strax klar och jag har grundat dörröppningen till vardagsrummet. Det kommer att ta sin lilla tid innan allt är klart, men hellre det och det blir gjort, än att bli stressad och få hälften ogjort :)
I går kväll var Loodhs här och fikade en stund och med sig hade MajLis dels en bok som hon lånat, dels en bok som jag fick låna.
 
När blodsbanden brister. Ännu en otroligt tragisk bok angående mäns misshandel av sina familjer. Fast jag är så fundersam: Missar jag alla vanliga pappors och mäns protester, högljudda krav på skydd av barn och kvinnor - eller finns dom inte? Jag VET ju att de flesta normala vanliga män aldrig skulle göra något sådant här, men det känns också som det bildas någon form av kollektiv könsskuld?
Jag kan ha fel, men det är ändå bra att diskussionen går vidare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

såå sööt




din vän

2013-08-30 @ 19:32:58
Postat av: Suz

För mig är det så att jag omger mig inte med människor som inte lever upp till min standard!"Män" i min värld är män! de övriga får ingen tid eller plats.

2013-08-31 @ 00:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0