Så mycket glädje, och så mycket sorg.

Vi har verkligen haft en helt underbar sommar.
Men av något bestämt skäl (jag vet ju vad) så har jag vänt mig till Mia Törnblom igen. Och just nu kan jag höra både min dotter, dotterdotter och kanske fler sucka. Men jag har bestämt mig för att jag är helt enkelt för gammal för att ta emot elakheter och egocentriteter. Jag är den jag är och den som inte vill ha mig får förbanne mig kasta bort mig då. Enkelt och solklart. För jag har hårdhänt lärt mig att mitt sätt att visa kärlek duger helt enkelt inte. Jag vill nu säga att jag älskar verkligen mina barn, barnbarn och mitt allra endaste oskyldiga lilla barnbarnsbarn. Men det är ju egentligen Signe som fått mig att säga ifrån: Lär inte henne att jag är värdelös, låt henne bedöma själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0