Det är är vad jag är fostrad i och vad jag instämmer i.

Det här är det mina älskade föräldrar gav mig och lärde mig. Det är mycket märkligt att tänka tillbaka och inte minnas ett enda ont ord om någon annan etnicitet- trots att det var många i min hembygd som kom från andra länder: Finland., Ungern, Italien m fl.
 
"
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.
Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt."
 
Jag har ett enda kärleksfullt ord: Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0