Ett av mitt livs allra svåraste beslut är taget.

Nu vill jag bara hoppa över tiden fram till att det är gjort och det onda börjat ge sig. Jag vill aldrig, aldrig, aldrig mer ha en hund.
Det känns som om jag vill minnas, spara den här dagen för alltid. När jag stod i duggregnet utanför biblioteket och bläddrade i boken Lavendel, när Roger var hemma och allas våra ögon tårades inför det som komma ska, när vi satt framför tv:n och såg på gårdagens ABBA. 
De här tre åren vi har fått ha vårat Hjärta är guld värda. Vi har varit så lyckliga med henne och jag tror hon varit lycklig med oss. Att man kan älska ett litet djur så mycket?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina mamma. Önskar att jag var hemma och kunde kramas och ta över smärtan. <3 ge Hjärtat en kram och en puss från mig <3

2013-01-10 @ 00:27:10
Postat av: syster

Det är en fruktansvärd ånger man har innan man tar det ohyggligt svåra beslutet. Jag lider verkligen med er.
Ni får -och gör nog det- tänka på allt det fina som denna lilla tax har gett er och hon blev ju väldigt gammal. Krama henne från oss.

2013-01-10 @ 13:15:53
Postat av: Robin

tusen styrkekramar från oss! vi kommer alla att sakna hjärtat.

2013-01-10 @ 15:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0