Så var det skördetid igen!

Jag gillar verkligen det :). Har stått och paketerat köttfärs halva dagen, käre maken har putsat och fejat med det fina köttet, nu är frysen full-även Jennys :) Så gjorde jag pesto. Vår basilika börjar se ledsen ut så i min tro att det inte fanns nötter eller mandel hemma fick det bli pesto med pumpakärnor. Det blev jättegott! När jag då skalade vitlöken till peston upptäckte jag att den började bli dålig. Tog därför vara på de bästa och marinerade dem i olja, vinäger, basilika och rosmarin. Nu ska vi äta färsk ugnstekt gös och i frysen finns fem abborrar. Tack snälla Jocke och Jenny, ni försörjer verkligen oss med go-saker :)
 
 
oxfilé!
 
 
med goda tillbehör :)
 
 
En del jobbar ju inget :(
 
 
 
Städar inte ens efter sig :(
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0