Måndag.

http://www.tidskriftogram.se/index.php?add_to_cart=2857&cPath=83&ESID=11&ESRefID=583459&ChID=0&RefID=0 jaha???? Det här ska åtminstone föreställa en länkning till tidningen Lantliv nr 4 2013, där jag blev så kär i en artikel Lammgård med vårkänslor. Jag är full av beundran inför alla otroligt duktiga människor :) Att det dessutom finns en hel massa härliga recept i tidningen förhöjer ju glädjen :) Jag har prenumererat på den i flera år och aldrig någonsin blivit besviken. Enda problemet är att få plats med alla dessa härlig tidningar, det GÅR bara inte att slänga någon enda ens :)
Helgen har varit jättefin. Med lugn och lättnad i sinnet även om jag fortfarande andas ungefär som om jag nyss åkt Vasaloppet. Kjell o Lilian har varit här, vi har påskpysslat, pratat, påskpysslat, pratat. Jag är helt säker på att vi skulle bli en riktigt bra regering med fokus på de små här i samhället :)
Så kom Virre o Jari o pojkarna. Jättekul att ses, det är ett tag sedan.
Lite prat med Joy i går kväll när hon åter var hemma efter årets Åretripp. Lite prat med syster yster, om vad då? Ja, vad tror ni? Mat såklart! Vi är lika tokiga i smaker både hon och jag, skulle mycket väl kunna hålla på hur länge som helst. Att vi dessutom har män som tycker mest om bruna bönor och fläsk, blodpudding med lingon, söndagsstek med gurka - ja ni vet äkta hederlig gammal husmanskost. Vi tycker kanske inte att det är något fel på den, men nog är linser och kikärtor mycket godare än bruna bönor? Med handen på hjärtat alltså?
 
Varsin så´n här gjorde vi :)
 
 
 
Ett litet dimmigt bildkollage från söndagens pyssel :)
 Tyvärr tog jag inga kort i söndags så då missade jag också Lilians alster :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0