Tänker mycket som vanligt.

Tänker på Robin o Hannas lilla barn, tänker på lilla Hugo hur han har haft det, tänker på hur alla mina kära kommer att få det, tänker på om Josefine, Linus, Robert, Karin och Erik har det i Alicante? Och om Emma fick följa med? Tänker på alla mina små: Joel, Rasmus, Nellie, Jonatan, Thim, Mikaela, Enyo, Lotta, Fredrik och Linda? Så tänker jag på en liten Alva som jag inte känner, alla de jagade flyktingbarnen som vi inte känner men som vi känner för och önskar att vi kunde hjälpa: Det är så himla många underbara ungar som jag skulle vilja hjälpa, andra som man bara tryggt hänger till sina duktiga föräldrar.
Jag tänker också på Pippi! På Lotta! På Ronja och på Birk! På Bröderna Lejonhjärta, på Emil, på Ida, på Alfred, på alla dessa härliga barn Astrid Lindgren givit oss för att vi skulle förstå mångfald, kreativitet, kärleksfullhet, tillit,  gemenskap, tapperhet, tillit, förtroende, mod,  och så till sist behovet av att vi alla är olika-vi har alla något att tillföra: alla VI behövs!!!!

Kommentarer
Postat av: josefine

Vi har det jätte bra i Nerja :) kram

2013-03-21 @ 10:50:01
Postat av: Robin

Oss behöver du inte lägga så stor tanke på, vi mår alla bra! :)
/Hanna, Robin, Bebis & Bengt

2013-03-21 @ 20:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0