Trött men nöjd :)

Dagen har varit hård, mycket mycket arbete och det är så skönt att faktiskt orka så pass mycket. Alla fönster på vår stora altan är putsade, all textil tvättad både från ladugården, husvagnen och altanen. Oj vad det känns skönt och bra! Mindre bra var däremot mitt blodtryck som sakta men säkert stiger till de gamla värdena runt 200/100. Och jag förstår ju varför. Jag orkar fortfarande inte med så mycket träning som jag skulle både vilja och behöva. Okej, jag hade kunnat träna istället för att putsa fönster kanske ni tycker? Men det är inte så enkelt. När jag går, cyklar eller gör de fysiska rörelser jag ska så tappar jag omedelbart andan och får problem långa stunder. Om jag jobbar i lugnt och fint tempo så går det jättebra? Min förhoppning är ju att jag sakta men säkert ska kunna jobba upp en bra kondition också.
Idag har jag iallafall som förste man i Töreboda tagit höstens influensaspruta. Fint att kunna bli först med något :)
 
Nu är det kattkrig i köket, bäst att ingripa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0