Varm och mulen oktobermåndag ..........

och vi har haft finbesök :)
Syster yster med sällskap:
 
Här står hon i mitten, syster yster alltså. Självklart hade hon inte alla de här godingarna med sig idag :)
bara en:
 
Villemo Magnusson, 2år och 3 månader! Inte bara söt utan också väldigt begåvad. Räknar lätt till sju och pratar som en liten papegoja :)
Senare på kvällen var makarna Loodhs här och LG hjälpte käre maken på med bassängplåten. Så skönt att bassängen är rengjord och täckt inför vintern. Och så givetvis kul med en liten stunds småprat om bl a team Elisa, partiledardebatten och annat viktigt :)
Vad gäller debatten så har jag funderat mycket idag och läst resentioner och lyssnat av andras intryck. Det ett mycket fulare spel som regeringen bedrev än vad jag fattade direkt. Men idag, när man fått smälta ned eländet och blanda med andras tyckande, läst lite faktasiffror från arbetsmarknad, socialtjänsten och Försäkringskassan- ja, då blir jag banne mig mörkrädd. Hur mycket får en sittande regering ljuga och hymla med egentligen? Har man inget som helst personligt ansvar för vad som händer i Sverige nu? Och när de väl och äntligen fråntas sitt vanstyre- ja, då ska då ha sin regeringslön kvar i ett år??? För det nya avtalet gäller ju inte dom som sitter nu? Fy för den lede fi :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0