En tråkig tisdag .....

med mycket oro i luften, åska, blåst m m. Regnet som fallit har ju varit manna :)
Vi har reparerat, hängt tillbaka och städat övervåningen, tv:n fungerar igen, telefonerna är upphittade och härifrån sett var det inte katastrof. Bara sorgligt..... och lite oförståeligt?
Har tittat på sommarens avslutning ikväll: Skansen så klart, såg inte Joy o Stefan :)
I morgon är det inskrivning på käre makens utredning vid Multimodala teamet i Skövde. Det som tidigare, i landstingsregi hette Smärtenheten. Nu är det utredning för återgång i jobb, vilket påpekas TVÅ gånger i kallelsen :( För den som lever med en människa med ständig smärta är det som ett hån att läsa den här kallelsen. Att dessutom veta att det här är en privat inrättning som får betalt per person som man kan återfå i jobb (oavsett vad det kostar personen) och tyvärr oavsett vad det kostar samhället :(  Nu tänker jag på Försäkringskassans utgifter med löner och betalning för Multimodala teamet och skatteintäkter för käre makens halvtid i fyra år till. Då har jag bara tänkt rent ekonomiskt, inte ett dugg på livskvalité. För livskvalitet är väl inte till för jobbare? Ok, livet är lite negativt ikväll, men den här kommande tvåveckorsperioden bjuder på mycket oro, ängslan och rädsla och då är det lätt att bli negativ :(
I morgon när vi kommer hem från inskrivningen så ska jag tömma kameran och glädjas över den här härliga helgen när så många varit hemma och vi har fått lära känna Signe, personligen :) Och det kan jag meddela utan kamera: det var en enorm glädje och lycka! Självklart är det lika underbart med alla våra personligheter, men Signe är ju alldeles ensam i sin roll som första barn, första barnbarn, första barnbarnsbarn och! en  egen, otrolig carisma <3

Kommentarer
Postat av: robin

Jag kan meddela att Signe har tagit sina första steg idag och väldigt många av dom också! Det var som att hon inte kunde få nog när hon kom på hur man skulle göra!=) Tack för en härlig helg tillsammans med er, som vanligt. Lycka till med allt som komma skall! Kram/ Signes mamma

Svar: Så himla glad jag blir :) Och ett jättetack själva för den underbara helgen, hoppas vi ses snart igen. Ska bli kul att se henne springa - för det tror jag hon kommer att göra <3Kram till er alla tre!
Siw Gustavsson

2014-08-12 @ 22:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0