Idag är jag emot kvinnor :(

En kort debatt i Aktuelltstudion mellan Gustav Fridolin MP och ett folkpartistiskt kommunalråd från Uppsala tror jag, Ebba någonting. Jag blev ju lite intresserad därför att frågeställningen gällde den opinionsundersökning som gjorts nyligen och visar att 47% av svenska folket är feminister. Och helt ärligt: jag blev väldigt förvånad över den här kvinnans åsikter: jag är inte feminist (helt ok) jag är för jämställdhet (??) jag tycker inte att man ska kunna väljas in i en bolagsstyrelse pga sitt kön (har inte jag heller tyckt, men? hur lång tid ska det då behöva ta?) man ska ha sin kvinnliga frihet att välja sina mammamånader (och pappans manliga frihet då? tänker ni borgliga någonsin på att en pappa kanske VILL ha papparättigheter?) och så säger hon det allra värsta av allt::::: genom att förbjuda vinster på vård- och utbildningsföretag så förbjuder man också kvinnlig företagsamhet? Hur urbota korkad kan man vara och ändå vara kvinna? Och dessutom kommunalråd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0