Det är mycket nu .......

i alla fall tankar :) Vi har det väl numera ganska lugnt i juletid även om vi har en stor familj, ett stort hus och en jubilar nu före jul. Vad jubilaren gäller så sticker hon iväg till varmare nejder och tar med sig hela sin stora familj och även blivande familjemedlemmar :) Vi som blir vid vår gamla läst önskar dem verkligen en härlig resa och ett härligt väder. Att vi också önskar vår älskade jubilar en underbar födelsedag? Det förstår väl alla och jag önskar verkligen att det blir det bästa hon fått uppleva. Av födelsedagar alltså :)
Alla andra tankar är givetvis den politiska situationen i Sverige - den stora klyftan mellan svenskar som önskar de från kriget kommande åt fanders - och svenskar som slåss för både krigsdrabbade och alla andra drabbade grupper, blir allt större. Det blir allt hårdare och allt råare ton mellan grupperna och det känns inte längre bara olustigt utan direkt skrämmande :(
Så tänker jag på Nobelpriset! Som i år gått till en liten fin tjej som nästan mist sitt liv i sin kamp för att unga kvinnor åtminstone ska ha rätt till utbildning. Jag är glad att ha fått uppleva detta, men jag avskyr att behöva vara orolig för det extremt stora hotet som Malala lever under. Hur tänker världens onda män? Att en liten tös från Afganistan är ett jättehot mot er - ni världens härskare?
Så går mina tankar vidare - till de små älskade som vi väntar på - till bästa vännerna som just nu har en tuff situation - till både glädje och ledsamheter - ungefär som vanligt. Det är i alla fall inte ett akutläge varken åt ena eller andra hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0