Läser just nu ........

en insändare i Mariestadstidningen. Som tycker att nyanlända flyktingar gnäller för högt. De borde vara nöjda med låg standard i väntan på att göra sig förtjänta av normal standard? Insändaren säger sig icke vara rasist. Att det flyktingboendet som nyanlända klagat på inte alls är godkänt av myndigheterna, att det är svenskar som tjänar stora pengar på att stat och kommun betalar för det stora antal som flyr från kriget-det spelar alltså ingen roll? Och vem betalar stat och kommun? Hur tänker människor egentligen? Tror man verkligen att man själv skulle agera annorlunda när klusterbomberna ramlar ned och skadar/dödar nära, kära, vänner, grannar och andra? Eller tror man att de ljuger? Eller tror man att de verkligen är en mindre värd ras som man kan bomba fritt på? Eller? Eller? Hur i helvete kan man annars tycka att det är helt okey med att krigsskadade syrier som flyr hit ska bo i en campingstuga utan värme, vatten, kök och toalett? En stuga-fem personer? Det tar den svenske ägaren 30-40 000 kr per stuga för i bästa fall!!!! Per säng i sämsta fall. Jag kan inte alls påstå att jag är stolt över mina landsmän och över mitt land som beter sig så här. Men vet ni! Det beror troligen att jag är invandrare sedan 1700-talet! Då kom mina förfäder vallonerna hit, svarthårig, brunögda och invandrade!!!! De blev lika illa behandlade som dagens invandrare- har man inget lärt sig av historien? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0