Den 21 januari år 1972 var en fredag.

Inte särskilt kallt, men snöfall och halka. Det var dock bråttom till BB, allt vatten hade gått och vi kom dit ca halv 3. Två timmar senare hade jag fått en lite son<3
Han hade lite svårt att hålla kroppstemperaturen och fick därför ligga i kuvös de första dygnen. Jag trodde ju att det gällde livet och var jätteledsen. På den tiden pratade inte vårdpersonal och läkare i onödan med patienterna så jag fick inte veta mycket heller :(
Men allt förlöpte mycket bra, han lever sitt liv lika snabbt som han kom till världen :)
Stort Grattis, Roger, på din 42-årsdag. Vi ses ikväll!
I övrigt händer inte mycket mer än vardagssysslor, där vedbärning och eldning är klart framträdande. Skriva på krönikan är nästa som det sysslas mycket med,  + lite roliga intervjuer :)
De kära katterna mår bra och blir bara mer och mer bortskämda. Jag tycker det verkar som de fryser-måste kanske skaffa plädar åt dem med? Själv går jag för det mest inlindad i pläd och slipper därmed frysa :)
Det har ju varit rejält kallt nu någon vecka, pendlar mellan -10 och -5, men det har blåst isvindar och då känns det mycket kallare. Men jag är glad över att jag sydde draghundar och draperier :) Ska visa så fort det blir tillräckligt ljust för att fota.
 
Det här är senaste skapelsen, den har inte kommit ur vävstolen än.
För övrigt så skapas det väl både inne och ute, sys, virkas, stickas, vävs, målas, snidas och återbrukas. Loppisen i Götene är ofta en bra källa till fynd :) Sist vi var där hittade jag både pall, ljusstake o lite till som nu ska omvandlas lite lätt.
Grattis Therese vill jag också säga. Hoppas du med får en bra dag :)
 
 
 
 
Så har ni sett både draperi och draghundar. Draperiet sitter över verandadörren som inte används på vintern och den draghunden är sydd i lättvättat thermotyg fäst runt en vanlig lång rundkudde som finns på Ikea. Den andra ligger invid dubbeldörrarna till altanen och är sydd i tjockt gobelängtyg som också är tvättbart. Och faktum är att vi vunnit en o annan grad inomhus bara på att slippa dörrdrag :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0