Har vi tappat leendet eller är det något som oroar? :)

 
Det här verkligen något speciellt med den här lilla människan, hon är så uttrycksfull, så älskvärd - man blir alltid alldeles varm bara av att se henne <3
Ikväll sitter jag och bläddrar i Allas veckotidningar sedan december några år tillbaka. Jag fick dem av MajLis därför att det finns dockmönster i dem och det har jag letat efter ett tag nu. Och det finns verkligen fina mönster i de här tidningarna, men!!! Det finns också en massa berättelser, en massa livsöden ----- människor som berättat, människor som genomlevt det här! Bland andra fanns det en 93-åring som berättade om sina känslor och synintryck från Kristallnatten!!!!!!! Alltså FÖRE andra världskriget! 
Och då slog det mig: vilken gåva det är att kunna läsa!!! vilken enorm skola det varit för mig hela mitt liv? jag började läsa när jag var fem år och jag kommer inte att sluta förrän jag dör. Och det är där min kunskap sitter, det är där jag startade mitt liv, det är där jag lärde mig det viktiga i livet; även om jag kanske inte alltid vågat leva utifrån min kunskap: Om jag finge bli statsminister bara för en dag ( ni vet en sådan dag då man bara fick bestämma allt-utan tanke på hur) då skulle det bli grundlag att alla måste kunna läsa. Och kan man inte lära sig då får det blir lyssna eller annan form av hjälp, men: ALLA ska kunna ta del av det skrivna ordet!
Efter den första lagen jag skrivit så tar vi nästa: Alla barn ska ha trafiksäkerhetsundervisning redan från lägst förskolan! De är ju för skråen trafikanter redan när de åker hem från BB? Och jag hyllar verkligen principen att förebygga.
Vidare!
Det är inte alltid vaccin är bra, men vågar ni göra en jämförelse med de handicap som tyvärr uppkommit genom svininfluensevaccin - med de fördelar och den friskhet som vaccin mot polio, smittkoppor, hepatit C med mera?
En, den sista regeln skulle bli:
Massmedia måste ha en helt annan inriktning än vinst åt sin ägare! Idag skrivs ju vilken (ursäkta verkligen språkvalet, men det är nödvändigt) djävla skit som helst bara det genererar pengar åt ägare och aktieägare???? Det är BRA med det fria ordet, men? Är ordet fritt då det måste ge vinst?

Kommentarer
Postat av: Joysan

Du har alltid så kloka tankar <3

Svar: Tack älskade dotter. Ibland känns det tvärsom :(
Siw Gustavsson

2014-01-22 @ 22:35:14
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0