Ikväll har min Gittan ringt:)

Så glad jag blev! Min Gittan är min bonusstorasyster ----- alltså hon är min enda fasters dotter och vi fostrades ihop på mina farfaräldrars gård. Ja, alltså jag fick liksom tjata med mina fina föräldrar om jag fick gå/cykla till farfar och farmor-det skilde 1,5 km grusväg. men hos farmor och farfar fanns min Gittan<<<3 Min älskade beundransvärda duktiga storasyster (kusin egentligen) men det KÄNDES som storasyster :)
Vi hade en underbar barndom ihop, vi fick nya cyklar - hur många fick det? Vi hade en helt underbar Farmor (min farmor och Gittans mormor) och vi hade mycket annat: Anne på Grönkulla, Vi fem, Allers, släktens småpojkar och så den bästa: Farmor/Mormor. Vi var så fria, vi cyklade till bosjön och badade, vi hade utflyckt till Jaktstugan, vi plockade blommor, vi var med Farmor/Mormor och plockade lingon o svamp. När vi kom hem stekte Farmor potatis och svamp, kokade klappgröt som vi åt med färsk mjölk och lingon till...........
Så tacksam jag ÄR över min barndom, mina föräldrar, min farmor-min fina fina farmor och så Gittan- den allra bästa i världen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0