Måndag den 13 :(

inte ett dugg bättre än fredagar den 13:e. Dels så var det hyven så kallt i morse. Jag vaknade kl 6.00 av att jag frös! Det har väl aldrig hänt förut? I vilket fall som helst så var det alltså knappt +15 inomhus och utomhus var det -12. Vi har ju luftvärmepump sedan ca 2008 och de klarar inte över -10 med glans ens om de är nya :( Idag har man säkert tillverkat bättre, men tyvärr, man byter ju inget som inte är sönder. Och vi eldar ju mycket så det går ingen nöd på oss :) Men det är bistert att gå upp och tända i spisar vid sådana här temperaturer. Trots allt gick det ju bra och jag är bra påklädd dessutom. Men så satte jag mig för att sy lite, gårdagens draghundar skulle kompletteras med varma sköna draperier. När 2 dm var kvar på sista draperiet så small det till och symaskinens spolverk och undertrådsammansättning gick åt fanders ---- för fjärde gången!!!! Jag  är så där otroligt dundersupertrött på allt som krånglar ---- orkar inte med dessa teknikens under som bara krånglar och går sönder: Bah!  Ja, det är ju bara att svälja den beska medicinen och lämna in maskinen. Men jag tänker inte lägga några stora pengar på lagning, då får det hellre bli en ny, billig!
Kattorna har varit extrema idag, är runt mig hela tiden, jamar, stryker sig mot mig, hoppar på tangentbord, symaskin (så länge den var igång) och beter sig som om jag är den endaste människan i hela världen. Vet ni, jag tror faktiskt att de är deppiga och fryser? Precis som jag! Vi är helt enkelt inte skapta för vinterväder jag och mina katter :)
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Robin,lillebror och dotterson.

innan du (eller ni kanske jag ska säga)vet ordet av så äre sommar igen å vi är på väg ner med signe å all packning:)

2014-01-14 @ 13:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0