Lotta på Liseberg!

Världens åskväder i hela södra Sverige, men vi klarade oss jättebra, lite muller, några snälla blixtar, lite fint sommar-regn. I år har vi flyt :)
Så fick vi en superinbjudan till lördag-söndag! Vi tackar och bockar! Och säger självklart Ja Tack! Egon hade någon träff med en Vinylaffär men han ska ringa i morgon och försöka få det till lördag fm :)
I går sydde jag och min allra käraste och finaste vän babynesten. Jätteroligt en hel dag, det borde man få betala för :) Tyvärr så missade jag mönsterpassningen så nestet blev upp och ned :( Men i morgon syr vi nästa neste och det blir jättefint. Kära vännens babysar står ju i porten redan, det är bråttom :)
Ikväll har vi inmundigat sill, färskpotatis och hemodlad sallad, hemodlad persilja m m, mm. Tillsammans med våran kära granne Yvonne så klart. Nej, nubbe blev det inte, någon måtta på roligheterna får det faktiskt vara!
Men kul har vi i alla fall haft, vi spelade ju Yatsy och såg därefter på Lotta på Liseberg. 
Till slut måste jag få visa en riktigt fin bild:
 
 
Min kära roliga intelligenta fina bror <3 med sin älskade lilla Sessan som faktiskt nästan räddade hans liv för några år sedan <3.
Vill med det här säga: Owe! Du förgyller vårt liv, du införlivar oss i Klanen Karlsson och du livar upp Facebook på ett äkta och fint sätt :)
Mitt i all glädje, all kärlek, tacksamhet och ödmjukhet vill jag påminna om hemskheter :( Vi får inte glömma det hur fint vi än har det :(
 
Glöm aldrig Balkankriget, glöm aldrig världskrigen - glöm aldrig vår och världens historia, det är ju på den vi bygger framtiden.
Kom igen alla kvinnor, för första gången har vi faktiskt fått en gemenskap, ett mål, ett mycket viktigt mål och vi har fått respons: Feminisktisk initiativ, Vänsterpartiet, Miljöpartiet och till sist men kanske inte minst Socialdemokraterna. Jaq bryr mig inte ett dugg om blockpolitik. Den är dum (har alltid varit korkad) jag bryr mig om samarbete, jämlikhet, solidaritet, ödmjukhet och gemenskap. De här egenskaperna behövs verkligheten för att få mer personal inom vården, mer personal inom skolan, kanske folk som kan börja arbeta för glädje i livet, samhället och naturen istället för att öka aktier, inkomster, pengar till de rika: alltså: Tillväxt. Har vi råd med det? Har miljön råd med det?

Kommentarer
Postat av: Ove

Tack kära ! Jag blir berörd.

2014-07-08 @ 22:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0