Vi hade lite kontanta bankärenden idag

var därför tvungna att åka till Skövde. Varken i Töreboda eller Mariestad finns någon kontanthantering på bankerna. Att vi hade kontanter som vi ville sätta in på vårt konto berodde på en helt vanlig liten försäljning på Blocket, alltså for vi de nästan 10 milen (tor) till Skövde. Jag tog tillfället i akt och gick in på Swedbank för att flytta över en mindre summa (350 kr) som hade hamnat på ett gammalt och inte använt konto i Swedbank och tog med årsbeskedet för att flytta pengen. Men se det gick inte. För jag kunde inte mitt kontonummer utantill (personkonto på Nordea) och Swedbank bad mig gå till Nordea och fixa det här. Vilket jag gjorde - traskade över torget och in på Nordea. Men se det gick inte heller för Nordea kunde inte komma in i Swedbanks dator så klart, men jag kunde få mitt kontonummer uppskrivet och gå tillbaka till Swedbank-vilket jag gjorde. Åter i Swedbanks lokaler så tog det väldigt länge att ordna denna lilla bagatell som futtiga 350 kr är idag; det skulle skrivas blanketter för hand, det skulle visas legitimation (trots att jag hade mitt kontonummer) TVÅ gånger och när hela affären var avklarad efter 40 minuter och två promenader så visar det sig att jag har inte fått in några 350 kr på mitt sparkonto - för det kan ta ända upp till fem bankdagar!!!!
Ja, nu är det ju inte så illa att jag behövde de pengarna omgående - men det kunde ju faktiskt varit så och det är ju ändå mina pengar som råkat sitta på fel bank sedan nyår och som jag inte tagit mig tid att fixa eftersom det tar så otroligt lång tid med bankärenden idag :(
Hade jag ork och möjligheter skulle jag starta en bankrevolution för bankerna lurar oss nästan mer än Reinfeldt & Co.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0