Orolig tisdagmorgon.

Jag tydde Facebookkommentarer fel i tiden och blev väldigt rädd för vad det var som hade hänt. Efter ett antal försök att komma fram på telefon så fick vi äntligen veta att vi inte behövde vara rädda :)
Så har vi hört David Magnusson på radio där han berättade om hur de blev avvisade av KSS när de sökte hjälp för sin lille nyfödde son William och hans otäcka hosta. De blev avvisade två gånger och tredje gången sa David blankt ifrån: Han tänkte inte åka därifrån förrän de hade testat William för kikhosta. Då blev de inlagda och dagen efter höll den lille stackaren på att dö i en hostattack och givetvis hade han kikhosta. De fick ju stanna på sjukhuset under den värsta veckan så klart, men det jag tycker är märkligt är: de fick vistas fritt på avdelningen. Eftersom kikhosta faller under Smittskyddslagen så ifrågasätter jag verkligen att KSS inte hade några restriktioner för att skydda mot smitta?
Den personal som blev intervjuad i radio hänvisade till att läkare numera inte känner till kikhosta? Om DET är sanningen så känns det urdumt. Verkligen urdumt! Att utbildade läkare inte känner till en sjukdom som man har vaccinerat för sedan länge utom för en kortare tid på -80talet? Det känns både oseriöst och skrämmande.

Kommentarer
Postat av: robin

Jag hörde detta me å jag blev helt vansinnig! dom behandlade mig å hanna likadant i Bollnäs å jag är så less på sjukvården så jag spyyyr! hälsa dom så gott från oss om ni träffar dom nån gång:) kramkram

Svar: Absolut Robin, det ska jag göra.
Siw Gustavsson

2014-10-28 @ 18:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0