Varför skola mänskor strida........

är en gammal s k väktarsång från 1800-talet och är fortfarande så himla aktuell att man blir förvånad.
Käre maken köpte för några år sedan en cd med Frälsningsarméns mest älskade sånger-inspelade med några av vår tids mest älskade artister och trubadurer. Eftersom min kära mormor var en fin frälsningssoldat så ligger den armén varmt i mitt hjärta. Trots att jag är ateist och pacifist :)
Den här dagen skulle jag ha kunnat gnälla max. Regn och rusk, käre maken dålig, oro för andra älskade.......
Men nu ska jag ta min kära dotters råd ad notam - bara ta det fina:
Vi åkte mitt i regn och kyla till Hällekis för att besöka Therese Larssons utställning. Hon målar med specialfärger på mc-hjälmar m m. Det var en jättefin utställning och jag träffade en kvinna som tidigare var en av mina sökande. Hon tackade mig så himla fint och sa att jag verkligen hade betytt så mycket i hennes liv. Så glad jag blev, så att nästan de där dj-a tårarna kom. Vad fint att få cred i en situation när man tycker man är totalt värdelös!
Vi avslutade utställningen med en fika i Hällekis enormt fina trädgårdskafé och där var det så fullt så vi måste fråga ett par unga föräldrar med två små barn om vi fick sitta med vid deras bord, eftersom det fanns två platser lediga där. De hade en liten flickbaby och en liten kille på två år med sig. Vi fikade och jag sneglade på de två små-----till slut kunde jag inte hålla mig längre för jag såg ju att lilla babyflickan var i ålder med våra kära små töser. Så jag frågade hur gammal hon var: svar 7 månader och då säger jag stolt: Våran Maja fyller ett halvt år idag och våran Millie fyller ett halvt år nästa lördag. Vi pratade en stund och det var så himla roligt med att bli så varmt bemött av dessa unga föräldrar så det blev en riktig dagens höjdare :) Att vi sedan inte riktigt orkade med att berätta även om våra små killar var ju för att vi var rädda för att brista i gråt i vanlig ordning. Vissa saker är svåra att prata om och även om Neo är jättekul att prata om så finns liksom Arbrå och Love bredvid honom ........ Vi pratade om det här när vi åkte hem - för det var ju inget vi hade bestämt i förväg - det bara blev så......
På hemvägen passerade vi Blomberg och såg kafeét där Lisa Holm jobbade - vi älskar ju Kinnekulle men det kommer att vara med väldigt blandade känslor vi åker den kära vägen i framtiden-ja, så mycket framtid som vi har i alla fall.
Grattis Maja Tingeling på din halvårsdag önskar vi lyckliga gamla och:
 den här lilla glädjespridaren.
Tack säger lilla miraklet Maja Tingeling
 
som rider på en leksakshäst som hon fått av storebrorsan Tobbe-världens bästa Tobbe <3
 
Och så måste jag visa dagens bild av kärlek:
 
Kära älskade barn <3
Ha en fin lördagkväll hela min kära familj och alla ni andra givetvis! Fundera lite på varför måste mänskor strida?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0