Natten är min......

Jo, sedan några veckor tillbaka så vaknar jag flera gånger varje natt. Den första veckan har jag inte mycket minnen av, mer än att jag inte kunde andas och var tvungen att få hjälp både dag som natt. De två sista nätterna har jag vaknat för att andas lite extra, ta nya alvedon, känna att jag äntligen är på väg ur det här. 
Idag tvingade jag mig darrande på med ytterkläder och skor, stapplade runt huset två gånger och andades vår och frisk luft. Därefter lyckades jag dessutom snabbducha och kände mig både duktig och ganska fräsh. Med gemensamma krafter lagade vi sedan mat för första gången på flera veckor: färsk sallad med vinaggrette, färsk kyckling i pastasås samt färsk fettulini till. Det var jättegott och man kände en erhörd längtan efter att få leva som vanligt och få vara frisk igen.
Det riktigt otäcka med den här influensan har ju varit att man tappat kontrollen över både kropp och själ. Inte vetat vilken tid på dygnet det har varit, inte vetat när man tog sin medicin, med nöd hunnit på toa i tid, inte hunnit på toa i tid när magen vänt sig ut och in............
Det jag är mest ledsen för att är all den saknade tiden ........ Att missa flera veckor i småflickornas liv är oerhört kännbart när de är nyfödda. Då går ju allt rasande fort och jag hade så gärna velat vara med mer - men jag tackar verkligen än en gång för Internet. Utan det hade jag ju varit hjälplöst sidsteppad - nu har jag ju i alla fall haft text och bilder <3
Idag är det första mars. 2015 års första vårmånad. Millies första månadsdag. Åtta hela år sedan min pappa dog. Tjugonio år sedan de mördade Olof Palme och gjorde världen så mycket kallare och fattigare.

Kommentarer
Postat av: Robin

Men gud så skönt att läsa att du å även morfar får jag väl hoppas, mår mkt bättre:) det värmer gott å läsa å se finfina bilder på töserna:) hälsa morfar! kramkram

2015-03-01 @ 22:07:47
Postat av: Joy Gustavsson

Kram till världens bästa mamma 💕

2015-03-03 @ 17:00:50
URL: http://joysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0