Söndag den 25 oktober 2015

Det är så skrämmande med allt främlingshat så jag vet inte riktigt hur jag ska klara det? Många av mina vänner, en del nära och kära tänker lite vardagsrasistiskt och det är svårt att hantera :( Egentligen har vi i Sverige faktiskt råd att försörja minst varsin flyktingfamilj (i alla fall de flesta av oss) om vi verkligen ville? Och vi då? Alltså käre maken och jag? Ja, jag hade väldigt mycket bekymmer med vår stora bostad men orkade tyvärr inte ta hand om ens mig själv......
Men ikväll har vi sett på Korrespondenterna och vi mår faktiskt illa! Fattar inte människor hur illa det är? Hur många som gör sig förmögna på krig?
Idag är det tisdag den 27 oktober.
Vi har fått motta besked om att vi inte kan åka till Arbrå förrän tidigast torsdag em :( Det gäller vinterdäck på bilen. Och vi får finna oss.
Dagen idag har varit enorm hjälp av bästa vännerna Kjell o Lilian: Som hjälpt till med att skruva garderober och packa miljoner böcker......
Vi kan bara tacka och bocka än så länge..
Välfärdsproblem egentligen, men ändå ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0