Onsdag kväll mitt i smällkalla januari.

Jag kommer faktiskt exakt ihåg vad jag gjorde den här kvällen, torsdagen den 20 januari å 1972. Jag hade boat mig supertrött, tvättat allt som gick att tvätta, städat järnet och satt sedan vid köksbordet och grät. Fullständigt helt övertygad om att jag skulle få leva resten av mitt liv med min jättemage (och det fick jag ju faktiskt :) även om det blev annan form. Alla minnesbilder är så otroligt klara, minns hur vår lägenhet var planerad, en sprillerny spjälsäng var på plats, en sprillerny barnvagn var beställd, givetvis också plädar, kläder till en liten kille eftersom jag var säker på att var en liten Roger som fanns därinne. Namnet enades familjen om kvällen den 19 januari :)
Men nej! Kl 1.30 gick vattnet, hämta barnvakten till töserna, beställa taxi och åka i snöstorm och -7 till Lidköping. Den första värken kom när jag stod på trappan till BB och värken var inte nådig....... Kl var 2.30, det var för täta sammandragningar, spruta mot det, men de var lika täta för det. 3.45 kom första krystvärken som barnmorskan inte ville tro på men blev så illa tvungen för 4.34 gjorde Roger sin första storstilade entre´s och har därefter gjort många bejublade entre´s.
 
Före och efter :)
 
Och i morgon fyller vår enfödde son den aktningsvärda åldern av 44 år!
Fira ska vi med en liten middag på restaurang Luna i Mariestad och planera resten av livet <3
 
GodNatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0