Vårdagjämningen........

kan det finnas mycket vackrare ord? Eller tid?
Ändå har tårarna flödat idag. Jag vaknade efter en dröm där jag och Maja var ute i trädgården och lekte. Sorgen blev så himla påtaglig, saknaden gjorde så ont....... Sorgen och saknaden efter Love är annorlunda, den är mera ren! Det som hände var livet hur jävligt det än kändes och gör ibland. Sorgen och saknaden efter Maja är annorlunda - hon lever men vi får inte träffa henne, vi får inte se henne växa upp trots att hon finns och att hon växer upp. Vi är bara bortplockade ur hennes liv ungefär som saker som inte passar längre........
Trösten blev som vanligt tankarna på vår underbara familj och på den härliga lilla människa som sov en trappa ned :) Vi har haft två underbara dagar även om vi saknade Roger och Rasmus. Att få leka med Millie, gå med henne i trädgården o på vår gata är så himla fint - det är så nytt - dels hade vi ej någon vår gata förr, dels är det inte längre Töreboda:)
Jag saknar inte Töreboda, jag saknar inte Levsäng. Den tiden är förbi, vi har haft ett härligt liv där och jag ångrar inget mer än att vi inte flyttade några år tidigare :) Men gjort är gjort och vi mår bra. Köket börjar bli vårat kök, huset fungerar så himla bra och är ljust och lättskött. Vi har plats för alla nära och kära om de vill komma hem, vi har en härligt fullspäckad kalender för 2016; påsk med goda vänner och nära o kära, små utflykter med husbilen, kratta och fixa lilla fina trädgården, åka till Skagen med bästa vännerna, besöka käre bror i hans nya liv, åka till Lindesberg och planera semester med allra käraste storasyrran, beställa biljetter till Rock med Brolle och Charlotte Perrelli i Pålsboda!!!! 22 juli och Diggilo i Nyköping den 30 juli. Förhoppningsvis tillsammans med Roger o Lizettie, Rasmus och Alexander, Joy, Stefan, Millie och fler är hjärtligt välkomna i gröngräset :) Semester med start den 13 juni blir vårt livs längsta och mest annorlunda! Augusti med minst ett mysigt bröllop och vi hoppas på två till :) September får vi i tankar och känslor vara med Joy o Stefan när de åker på Joys 30-årspresent: Mamma Mia!!!! Hur kul hade det inte varit att få vara med men tyvärr är det många svenskar som vill samma sak och det fanns inte biljetter i september. Men vi kanske kan planera den inför nästa år - om Joy och Stefan tycker den är jättebra? Vad har jag glömt nu av allt vi ska göra? Jo. Den stora familjeträffen. Fira min födelsedag som jag helst glömmer :) och så välkomnandet av Josefines och Roberts lilla retsticka :)
Snälla alla ni kära! Glöm inte dem som inte har det så här fint! Glöm inte barnen som utsätts för krig, våld och övergrepp! Var med och kämpa för MOD, Hjärtebarnsfonden, Flyktinghjälpen, Röda Korset och många många flera som jobbar för alla som har det svårt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0