En härlig fredag........

Det har hänt mycket den här veckan, mycken oro som stillats, många glädjeämnen har varit fotade på Insta och fb. Jag blir så glad i magen varje gång jag ser alla de här otroliga barnen som är min familj :)
Vi brukar inte slå på morgontv. Det pratade vi alltid om att vi skulle göra när vi flyttat in i vårt lilla dockhus, men det har blivit avglömt :( Av ren och skär tillfällighet så slog Egon på tv:n i morse och vi blev sittande framför Malou von Sivers och hennes gäster. En helt otrolig ung kvinna, Emma, minns inte hennes efternamn, men är så imponerad av hennes berättelse och hennes sätt att framföra hur hon hanterat det som hände henne. Det värsta som kan hända hände henne: hennes två små barn blev mördade! Brutalt ihjälslagna av en galen kvinna! Och Emma själv blev också nästan ihjälslagen men lyckades ändå överleva till slut. Och när hon berättade om Max och Saga så grät jag hela tiden. En så otroligt stark, vacker och duktig ung kvinna, jag är verkligen imponerad. Det framkom också i reportaget hur hon dessutom fått utstå skit från en del i omvärlden för att "hon inte grät tillräckligt mycket"? Alltså hur är en del människor skapta egentligen? Hon berättade att hon inte kunde gråta, istället kräktes hon! Varje dag, flera veckor. Ända fram tills hon hittade sina ord och kunde få sätta ord på sin sorg. Hon fick mig att minnas Carina, Engslas mamma som också fick skit från omvärlden för att hon pratade och visade sin sorg, vrede och smärta offentligt. Samma med den försvunna Helenas syster, som gick ut och var stark offentligt - hon fick också skit för det. Jag undrar igen: hur är en del människor skapta egentligen? Hur kan man hela tiden döma andra utan att alls ha en aning om hur den eller den fungerar? 
Så var det många bra reportage på facebook, en mans berättelse om sin utbrändhet, Gotlands reportage om sitt gemensamma ställningstagande för vårt land, vårt rättsväsende och våra nykomna invånare. Samt viktigast av allt: MOT nazismen! 
Mycket att vara glad för har det varit och som grädde på det personliga moset vann vi 1 200 kronor på skraplotter och grädden på det offentliga moset blev ju självklart Nobels litterära pris: Bob Dylan!!! En arbetare som slitit mot högerkrafter och rasister hela sitt liv, skrivit poesi och musik som alltigenom är en gåva till mänskligheten! Nu äntligen känns det som om människor börjar bry sig om allas lika värde :)
 
Idag för tre år sedan döptes vår älskade lilla Signe!
Sin mors son, Neo Österman!
Sin mors dotter, Millie Larsson!
Jamen, lika bra att ta nästan alla på en gång :)
 
Ett litet axplock. Jag vågade inte sno från Insta, jag ska fråga Josse om jag får lägga upp ett kort på CajsaStina efter helgen! Vi ska ju nämligen åka på dop i morgon efter att vi roat oss ihop med Roger ikväll :)
(Lite trist att bilderna blir beskurna vid publicering, jag får nog fråga Stefan hur jag fixar det.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej igen !
Du ska bli författare säger jag igen och så ska du ha egenhändiga foton i boken Tro mej det skulle bli en bästsäljers Det vore nåt det att få läsa en bok av författaren SIV GUSTAVSSON
din vän

2016-10-18 @ 17:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0