Dagen slutar i moll........

Jag blir helt förtvivlad när jag läser om hur handbollstjejen Linnea blivit i stort sett sextrakasserad sedan hon var 11 år!!!! Alltså 11 år! Ett barn. En vanlig liten svensk tjej i ett tryggt samhälle, en duktig tjej som spelar handboll...... och blir överöst med bilder på mäns penisar, förslag om sex, hot och hat när hon inte vill gå med på vad hanen vill. Det blir ju inte lättare när jag läser kommentarerna om Zara Larssons briljanta succe i internationell tv: och tyvärr är det kvinnor som gapar lika mycket här? bl a om att hon är lättklädd? Och otroligt mycket hat om hennes kommentarer om att hon hatar män i grupp? Och då frågar jag: vem hatar inte män i grupp? Vi kan ju sammanföra en grupp med lika värderingar. Några av dem jag nämner är döda, några lever och har skyhöga positioner i internationell politik: Putin, Trump, Hitler, Saddam Hussein, Idi Amin och så kan vi nämna några fängelsekunder med likartad grundvärdering: Anders Bering Breivik, Anders Englund (eller vad han heter, men hans brott var avskyvärd) och jag skulle kunna rabbla upp många fler: Kent Ekeroth m fl, men jag vill inte nämna fler helt enkelt.
Jag kan lugnt hålla med Zara: jag hatar män i grupp och jag är livrädd för vad de ska kunna göra med mina fina tjejer i familjen; några är än så länge trygga små barn men någon är farligt nära vuxenvärlden och dessutom mycket vacker, några är redan vuxna men ännu unga...... Säkert har de senare nämnda redan fått smaka på hur det känns att bli förödmjukad, tafsad på mm bara för att man råkat bli född som kvinna!!!
 
Ikväll har vi varit och gratulerat våra unga fina grannar som fick en liten dotter den 4 januari. En liten mycket söt och långhårig flicka vid namn Emilia. Så fint att se den unga nya generationen och deras glädje över sitt barn.
 
Vi har också deltagit via internet i kampen käre makens brorson för mot sin obotliga cancer och gråter över vår egen maktlöshet.......
 
Min bror för sin kamp för ny kärlek efter 60 år och jag hejar på honom så klart även om jag vet hur mycket svårigheter det kan medföra. Jag är ändå glad att någon lyckas, att några blir lyckliga, att värderingar måste omprövas......
 
Ikväll har jag inte stulit några vackra kort ..... godnatt världen, sov gott trots motigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0