Lördag kväll 13 mars 2017

Och just för närvarande är livet nästan lugnt. Men ändå är något fel. På mig alltså. På tv går just nu finalen av mellot och jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt så jag nästan kräks. Samma sak händer när det är Äntligen hemma, Bygglov, Antikrundan....... i stort sett allt jag tidigare gillat. Men jag blir så uttråkad av att se saker upprepas hela tiden- att andra upprepar saker hela tiden och jag bara sitter där och glor :(
Men vi tittade på Sverige runt, ett kulturprogram och fick se lite favoriter: Lisa Ekdahl samt Rickard Söderberg :) Något som vi missat tidigare, men det var sevärt. :)
Det är inte bara tv som får tummen ned, även facebook börjar trötta ut mig. Visst, det är helt okej att kämpa med #jagärhär# men jag känner mig helt uttröttad på alla idiotkommentarer, alla hårda ord, allt dömande.......... trött på poliser som förstör för andra poliser genom att svika sin yrkesheder, trött på nazister som sitter i riksdagen och kammar hem stora månadslöner utan att lyfta ett finger annat än att sprida hat och grymhet, trött på att kämpa i motvind och vara gammal kärring utan att någon lyssnar, genomtrött på dumhet helt enkelt.
Men så klart har jag massor av glädjeämnen kvar. Tack och lov består inte livet av tv, då vore vi verkligen illa ute.
Idag tog vi första vårpromenaden på kyrkogården, det gäller att förbereda sig :) Haha! Där tog ni fel. Jag ville bara veta vilken tid körkonserten I kärlekens tecken börjar i morgon. Där flera körer, totalt 35 sångare, sjunger musik av Benny Andersson :)
Dessutom täckte vi av vår fina solaltan vinterkläderna och satt i solhörnet en stund för att börja förbereda Grekland :) I morgon bär vi ut olivträden och påbörjar nästa säsong. Till min stora sorg har mitt vackra citronträd, som jag fått av mina allra käraste Josefine och Robert, torkat den här vintern och vill inte vara med längre. Ledsen :(. 
Faktiskt är jag tacksam att min gamla gråsosse till pappa slipper uppleva en hel del nu. Det är 10 år sedan han och mamma dog, nästan samtidigt och på de 10 åren har det hänt saker som han skulle ha blivit mycket arg och ledsen för.
 
Jag har försökt få fram lite bilder, men min gamla dator är så superfull av skräp och så seg! Precis som sin gamla matte. Det får bli så här tråkigt som det ändå är. God natt alla och sov gott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt att förbereda altanen för vår och att planera Grekland! 😊

2017-03-11 @ 23:04:22
Postat av: Anonym

Hej
Tack för en trevlig dag i går ! Linn och jag var ju på inredningsparty och det fanns mycket fint men ........ min plånbok gapa tom . Man får nöja sej mrd det man har så det så ! Ha nu en fin helg med nära och kära
Din vän

2017-03-17 @ 15:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0