Fredag 23 februari

Vi åker till Mariestad till 10.00 och deltar i Korpens yoga. Jättekul, mycket bra ledare, bra personal överhuvudtaget + att jag omkramades av två gamla jobbarkompisar:)
Så nu är vi anmälda som dagdeltagare i samtliga dagaktiviteter som vi vill vara med på inkl styrketräning och varmbassäng!
Eftermiddagen har gått åt att försöka bringa lite ordning i källaren. Det lilla gästrummet som vi kallar musikrummet har nog snarare skulle ha hetat soptippen. Det är nämligen så att både jag och käre maken är gedigna samlare av all skit som går att samla, dessutom kan vi inte använda ett rum bara till en enda sak - vi måste kunna använda det på många olika sätt. Ta stora gästrummet t e x. Först är det gästrum med dubbelsäng och barnsäng. Så lade jag en bordsskiva på spjälsängen, en hylla ovanför, bra belysning och krokar för saxar och måttband. Nu har jag ett bra bord för tillklippning, mönsterritning mm. Nu ska vi göra i ordning en riktig klädkammare och då blir det stora gästrummet även fotorum eftersom vi har 1000 gamla album och en hel ikeakasse på kort som ska sorteras upp och sättas in i album. 
Ja, så lever vi vårt liv precis som vi gjorde 40 år i Levsäng. Det är väl bara att erkänna: vi har problem!
 
Filmkvällen i går blev väldigt mysig och så hann man ju med att prata lite med bästa vännerna också. Det är inte så ofta varken de eller vi har tid. Men då sätter man desto större värde på det när det blir :)
 
Nu behöver jag damma av mig själv för att sedan knalla bort till grannen och äta middag! Ha en härlig fredagkväll allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0