Allting har flera sidor ......

även internet. Det skrivna ordet är liksom inte alltid det som skrivaren egentligen vill säga  - det är lika mycket hur mottagaren läser! Detta gäller mycker mer än vid direkt kommunikation och det är väldigt jobbigt. Fråga mig- jag är verkligen expert på att skriva fel och dessutom bli feltolkad :(
En låg dag idag - på grund av feltolkning eller eller vad vet jag? Ledsen blir jag ialla fall vad som än är orsak. Till det kommer då normal oro. Jag kan tala om att det är mycket lättare att ha små barn, små barnbarn, små barnbarnsbarn! De är glädje, de är logiska, de är roliga, de älskar utan krav, de är helt underbara precis som mina små barn, barnbarn och mitt lilla första underbara barnbarnsbarn är. Jag är så tacksam för dem så det känns otroligt! Men varning är för deras föräldrar. Som gärna lägger sina värderingar m m på hur mor-far- mm ska vara. Och det blir så fel, vi gör så fel, vi känner oss så fel
...kan ni inte bara överse med oss och säga var vi gör fel?
 

Kommentarer
Postat av: mamman/mormor

Jo så klart vi överser, så klart att vi i många gånger har en annan agenda <3 Men vi kanske måste kämpa ihop? Kämpa? Riktigt? Sätta emot! Fråga vad de egenligten vill? Fråga om de inte vill vara med?

2015-01-01 @ 23:16:26
Postat av: si

Är så lycklig över din inställning: Allas lika värde!!!!!!!!!!!!!

2015-01-01 @ 23:19:09
URL: http://lysogvarme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0